Wednesday, October 2, 2013

Hari BioVelocity

Ahad lepas berkesempatan pergi ke satu hari penting bagi my part time bisnes company. Hari BioVelocity ni adalah perkongsian antara rakan kongsi, pengguna serta bakal pengguna Bio Velocity. Sebagai usahawan baru macam i mmg bagus pendedahan ni sebab dapat tengok secara LIVE pelbagai testimoni dari sekecil-kecil penyakit seperti asthma, lemah jantung, arthritis, cerebral palsy (kecacatan saraf otak) dan lumpuh seluruh badan akibat kemalangan. Rata-rata mereka gunakan Bio Velocity kurang dari 30 hari dan telah nampak kesannya.
Macam mana rupa Bio Velocity?? Ianya hanya selapik comforter biasa. TIDAK mengandungi sebarang bendasing seperti kayu,magnet, paku dan sebagainya. Sebenarnya Bio Velocity baru SETAHUN dalam pasaran tapi the feedback is overwhelming!
Pembuatan Bio Velocity adalah dari gelombang tenaga matahari dan disimpan dalam garam laut dalam. Kemudian diseimbangkan kedua-dua elemen dan disuntik dalam Bio Velocity.
Apa keistimewaan Tenaga Matahari?? Setiap kejadian pasti ada kelebihannya.
Kenapa TILAM bukan barang lain?? Ini kerana lumrah kehidupan manusia ingin rehat atau tidur yg secukupnya tapi adakah BERKUALITI?? Dalam kata lain pernah tak kita tidur tapi KERAP BERJAGA?? Secara saintifiknya manusia perlu tidur sekurang-kurangnya 8 jam. Jika KURANG TIDUR, sebab tu terjadinya PENING, MIGRAIN, SAKIT PERUT dan lain lg. 
Bio Velocity sebenarnya telah dijalankan kajian selama 20 tahun dulu. Tapi baru dipasarkan tahun lepas. Ini kerana pakar dari Rusia lah yg menjalankan keberkesanan Bio Velocity pada kehidupan harian manusia.
Kajian dibuat pada 40 orang yg tidur dgn Bio Velocity dan brand pelapik tilam yg lain selama 30 minit pada 4 kategori di bawah.
Hasil kajian menunjukkan SEBELUM penggunaan sistem cakera badan TIDAK SEIMBANG manakala SELEPAS hampir semua dalam keadaan yg SEKATA!
Selain itu juga PENINGKATAN TENAGA seperti ditunjukkan pada gambar kanan dgn kehadiran warna pink dan biru di sekitar badan peserta.  
Juga terdapat kajian untuk imbas kadar radiasi oleh MINT Bangi menunjukkan TIADA radiasi pada Bio Velocity.
So sekarang nak kongsi sebahagian testimoni yg berjaya pada hari tersebut. 

1. Sarjan Tarmizi - lumpuh kekal selepas kemalangan dan dapat kad OKU
Berita terkini: Telah mendapat kebenaran doktor untuk bekerja semula!
Semakin ceria dan tak sabar nak mula bekerja!

2. Stephen - mengalami Neurotmesis (kerosakan saraf tunjang) sejak umur setahun dan dikesan penyakit tibi masa umur 2 tahun dan diklasifikasi sebagai lumpuh kekal dan mendapat kad OKU
 Berita terkini: Berlari, berjalan, melompat secara normal macam tak pernah sakit sebelum ni dan sudah bersekolah selama 4 bulan, padahal masa umur 2 tahun kepala terpaksa ditebuk sebanyak 8 skru kat kepala. Peritnya!
3. Darwisy - Celebral Palsy (Kecacatan saraf otot). Masa kelahiran tak menangis dan perkembangan agak lambat (tak bercakap, tak bole pegang atau genggam tangan, tak bole berdiri) dari anak lain.
Testimoni paling sedih kerana ayahnya terlampau sedih bila anak tak bagi respons langsung. Dan gembira sekarang kerana anaknya at least bole sebut mama, papa,adik. Anugerah Allah perlu dijaga dgn penuh amanah!
Berita terkini: Bole bercakap secara perlahan, bole pegang barang dan bole berdiri.

4. Haji Harun - Lemah jantung sejak 10 tahun dan Arthritis sejak 5 tahun dulu. 
Merupakan bapa kepada ahli GLAM, Dr Hasbi (gambar bawah). Pada mulanya kurang percaya dengan tilam dapat pulihkan penyakit bapanya dan tidak beri harapan pada bapanya. Hanya beritahu suruh tidur atas tilam ni je. Selepas 3 hari dapat panggilan telefon dari bapanya dah bole berjalan secara berkala. Alhamdulilah!
Dan banyak lagi tapi ni antara yg menyayat hati apabila pengorbanan seorang ayah, nenek dan isteri dalam menjaga kesihatan mereka. Tapi mampukah kita sebagai anak membalas jasa ayah dan ibu bila mereka sakit tenat nanti?? Bolekah kita jaga mereka sebaiknya mereka menjaga kita masa kecil?? Oleh itu jangan berkira tentang setiap kewangan yg akan kita sumbangkan pada orang lain. Jangan KEDEKUT. Kadang-kadang Melayu memang berkira bab duit lebih lagi barang yg nampak remeh. Tapi handphone berharga RM1000++ mungkin tak kisah kan??

Renung-renungkan!
Wang bukan la jadi ukuran tapi tuntutan menyampaikan dakwah tak sekalipun biarkan ustaz ni untuk terus sakit!

Berminat bole la SMS/Whatsapp Aini Aziz 012-242 7671. Be a part of Usahawan GLAM, you will be rewarded a lot of BIG BONUS. Check this out!

No comments: